راهنمای سامانه ویژه اساتید

 | تاریخ ارسال: 1402/8/14 | 
ورود به سامانه:
نام کاربری: کد استادی
گذر واژه: کد استادی

                     
ورود به جلسات
 
تنظیمات میکروفون 

تنظیمات وبکم

بارگذاری فایل ارائه

شما امکان بارگذاری فایل ارائه با فرمت‌های مختلف را دارید. اما بهترین فرمت برای بارگذاری در صفحه وب کنفرانس، فایل PDF است.

برای بارگذاری روی علامت + در پایین صفحه کلیک کنید. در این بخش می‌توانید فایل مورد نظر خود را آپلود کنید.

پرسش سوالات در محیط چت 
در صورتی که می‌خواهید، سوال خود را بصورت متنی، در جلسه مطرح کنید، در قسمت راست صفحه، امکان تایپ سوالات و پاسخ‌ها فراهم شده است.
در این بخش می‌توانید، بعد از تایپ متن، از گزینه اینتر برای ارسال استفاده کنید.
به اشتراک گذاری صفحه نمایش 
در صورتی که ارائه دهنده، به شما دسترسی اشتراک گذاری صفحه نمایش را داده باشد، شما می‌توانید، آیکون مربوط به این فعالیت را در پایین صفحه مشاهده کنید.
با زدن گزینه اشتراک گذاری، پنجره‌ای به شما نمایش داده می‌شود، در این قسمت می‌توانید، در حالت‌های مختلف، صفحه‌ای را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید.

 
دسترسی به تخت وایت برد 
دسترسی به تخته وایت برد، مستلزم ارائه دسترسی از سوی ارائه دهنده است.
در صورت داشتن دسترسی، می‌توانید بر روی تخته وایت برد، بنویسید و از ابزارهای کنار صفحه برای تغییر طرح و رنگ نوشته‌ها استفاده کنید.
ارائه دسترسی به شرکت کنندگان

برای اینکه شرکت کنندگان بتوانند در مباحث مشارکت داشته باشند، می‌بایست به آنها دسترسی‌های لازم را بدهید.

برای این کار هر کاربری مد نظرتان بود، روی نام شخص کلیک کنید و نقش ارائه دهنده را فعال کنید.

ایجاد اتاق های جانبی 

برای ایجاد اتاق‌های جانبی، بر روی آیکون چرخ دنده در کنار نام کاربران کلیک کنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود، می‌توانید کاربران را بصورت دستی و یا بصورت رندوم به اتاق‌های جانبی منتقل کنید.

ایجاد نظرسنجی آنلاین
برای ساخت نظرسنجی آنلاین، روی آیکون + کلیک کنید. سپس گزینه شروع یک نظر سنجی را بزنید.
در کادر بالا می‌توانید سوال مورد نظر خود را بنویسید.
برای پاسخ نیز می‌توانید، یکی از روش‌های درست / نادرست، گزینه‌های انتخابی، بله و خیر و پاسخ متنی را انتخاب کنید.
با انتخاب هر کدام از روش‌های پاسخ‌دهی، گزینه‌هایی برای ورود پاسخ دلخواه نمایش داده می‌شود.
همچنین شما می‌توانید، با فعال کردن گزینه نظرسنجی ناشناس، از نمایش اطلاعات کاربران در هنگام پاسخ به نظرسنجی جلوگیری کنید.
مدیریت کاربران در جلسه آنلاین

برای مدیریت کاربران و محدود کردن دسترسی آنها، روی گزینه چرخ‌دنده در بالای نام کاربران کلیک کنید. در منوی باز شده، گزینه قبل کردن کاربران را انتخاب کنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود می‌توانید، محدودیت‌های لازم را برای کاربران ایجاد کنید.

ساخت کلاس مجازی
در صورتی که می‌خواهید برای شرکت کننده گان در جلسه، فعالیت‌های کلاسی، مانند آزمون، تکلیف و پرسش و پاسخ آفلاین داشته باشید، می‌توانید از قابلیت کلاس مجازی استفاده کنید.
برای این کار کافی است، بر روی آیکون سه نقطه، در کنار نام جلسه کلیک کنید و گزینه کلاس مجازی را بزنید.
ایجاد آزمون آنلاین 
  1. برای ساخت آزمون آنلاین، ابتدا وارد کلاس مجازی شوید. بعد از ورود، بر روی گزینه شروع ویرایش در بالای صفحه کلیک کنید.
  2. با زدن گزینه ویرایش، گزینه اضافه کردن یک فعالیت یا منبع، قابل مشاهده می‌شود.
  3. روی این گزینه کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، آزمون را انتخاب کنید.
  4. در فیلد نام، عنوان مورد نظر برای آزمون را وارد نمایید.
  5. در بخش زمانبندی، می‌توانید زمان شروع و پایان آزمون را مشخص کنید. اگر یک بازه زمانی، برای باز و بسته شدن آزمون انتخاب می‌کنید، می‌توانید گزینه محدودیت زمانی را فعال کنید تا بر اساس میزان زمان مورد نظر، محدودیتی برای آزمون ایجاد نمایید.
  6. بعنوان مثال برای آزمون یک بازه ۴۸ ساعتی در نظر می‌گیرید. ولی در محدودیت زمانی ۳۰ دقیقه را تایپ می‌کنید. با این تنظیمات، کاربر در این بازه زمانی ۴۸ ساعته، هر زمان وارد آزمون شود فقط ۳۰ دقیقه فرصت شرکت در آزمون را دارد.
  7. گزینه بعدی برای نحوه تحویل آزمون است. پیشنهاد می‌کنیم تغییری در این قسمت ایجاد نکنید و بر روی تلاش کاربر در آزمون بطور خودکار تحویل داده شود باشد.
  8. در بخش نمره می‌توانید نمره قبولی و تعداد دفعات مجاز کاربر در آزمون را تعیین کنید.
    بعد از انجام این تنظیمات بر روی گزینه ذخیره و نمایش کلیک کنید.
  9. حالا نوبت به اضافه کردن سوالات است. برای این کار، روی گزینه ویرایش محتوای آزمون کلیک کنید.
  10. در این صفحه می‌توانید سوالات مورد نظرتان را با انتخاب گزینه اضافه کردن، تعریف کنید.
    بعد از زدن گزینه اضافه کردن، گزینه یک سوال جدید را بزنید.
  11. در پنجره‌ای که باز می‌شود، می‌توانید یکی از انواع سوالات را انتخاب کنید. سوالات چند گزینه‌ای و صحیح و غلط بصورت خودکار تصحیح می‌شود.
  12. اما سوالات تشریحی نیاز به تصحیح توسط مدرس دارد.
  13. با همین روش هر تعداد سوال که می‌خواهید به آزمون اضافه کنید.
ارائه تکلیف کلاسی
  1. برای فعال کردن قابلیت تکلیف کلاسی، ابتدا وارد کلاس مجازی شوید.
  2. صفحه را در حالت ویرایش قرار دهید و سپس گزینه اضافه کردن یک فعالیت یا منبع را انتخاب کنید.
  3. در صفحه که نمایش داده می‌شود، بر روی گزینه تکلیف کلیک نمایید.
  4. در فیلد نام تکلیف، نام مورد نظرتان را وارد کنید.
  5. توضیحات مربوط به تکلیف را در قسمت توضیح تکلیف، وارد نمایید.
  6. اگر فایلی برای توضیحات تکمیلی تکلیف دارید، در قسمت فایل های کمکی آپلود کنید.
  7. در بخش دسترسی می‌توانید، مدت زمان مجاز بودن ارسال تکلیف را مشخص نمایید.
  8. در قسمت روش‌های تحویل، دو گزینه متن برخط و تحویل فایل وجود دارد. اگر گزینه متن برخط را تیک بزنید، کاربر فقط می‌توانید پاسخ تکلیف را بصورت متنی در کادر مورد نظر تایپ کند.
  9. در صورت انتخاب گزینه تحویل فایل، کاربر امکان ارسال فایل تکلیف با فرمت‌های مورد تایید را دارد.
  10. بعد از انجام تنظیمات مورد نظر، بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید.
ایجاد تالار گفتگو
  1. در صورتی که نیاز به فروم یا تالار گفتگوی آفلاین دارید، ابتدا وارد کلاس مجازی شوید.
  2. صفحه را در حالت ویرایش قرار دهید. سپس گزینه تالار گفتگو را بزنید.
  3. در قسمت نام تالار، عنوان مورد نظر برای تالار گفتگو را وارد کنید.
  4. در بخش نوع تالار، گزینه تالار پرسش و پاسخ را انتخاب کنید.
  5. در ادامه بر روی گزینه ذخیره برای فعال شدن تالار کلیک نمایید.

 



 





راهنمای سیستم آموزش مجازی (lms) دانشگاه خوارزمی ویژه اساتید


دفعات مشاهده: 2379 بار   |   دفعات چاپ: 222 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر