دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: «دانشگاه خوارزمی ،دانشگاه اول و نماد علمی کشور است»

 | تاریخ ارسال: 1394/12/19 | 

به گزارش روابط عمومی آقای دکتر فرهادی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در باره ی دانشگاه خوارزمی و پیشینه و جایگاه علمی آن سخنرانی مهم، روشنگر و امیدبخشی داشت. ایشان گفت: دکتر سبحان اللهی همت کردند و ماندند و شما هم همکاری کردید و الحمدلله در جلسه ی قبلی شورای انقلاب فرهنگی با یک رأی قاطع، ایشان به عنوان رئیس دانشگاه خوارزمی، دانشگاه اول کشور برگزیده شدند.

دانشگاه خوارزمی دانشگاه اول کشور است و با توجه به سابقه ی یکصد ساله ای که دارد، نماد علمی کشور است و دانشگاه تهران پس از آن شکل گرفته است و دانشگاه هایی بویژه پس از انقلاب از این دانشگاه پا گرفته اند، مانند دانشگاه تربیت معلم سبزوار و تبریز و ... و اکنون نیز با عنوان دانشگاه جامع خوارزمی است که امیدواریم با  برنامه ی راهبردی ای که دارد، در زمره ی دانشگاه های طراز اول کشور قرار بگیرد. ما رسماً و قانوناً چیزی به عنوان دانشگاه برتر در کشور نداریم. دانشگاه برتر هنوز نه تعریفی دارد و نه شاخصی، که به زودی این شاخص ها را مشخص و اعلام خواهیم کرد. این دانشگاه هایی که به عنوان برتر شناخته شده اند، به طور خودجوش دور هم جمع می شوند.

ایشان در باره ی شخصیت و تجربه های ارزنده ی مدیریتی و اجرایی رییس دانشگاه خوارزمی افزود: دکتر سبحان اللهی، مدیری قابل و فعال در عرصه های علمی کشورند. در دوره ای که ما در وزارت علوم بودیم، ایشان در مجلس، حامی آموزش عالی کشور بودند؛ بارها در تصویب مقررات یا اعتباراتی که برای آموزش عالی نیاز بود و در مأموریت هایی که داشتند به عنوان معاونت وزارتخانه و یا مدیریت استانی و استانداری، کمک های خوبی به ما کردند و اکنون هم در دانشگاه خوارزمی در خدمت ایشان هستیم. دانشگاه خوارزمی باید بیشتر در عرصه ی رسانه ها و مجامع و مراکز تصمیم گیری و مجامع بین المللی مطرح باشد. و بعد از این ما باید به دانشگاه خوارزمی هم به خاطر استادان و هم تجربه و توانی که دارد، توجه ویژه کنیم.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 6660 بار   |   دفعات چاپ: 754 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر