نظام ایده ها و نیاز ها (سامانه نان)

 | تاریخ ارسال: 1402/8/2 | 

 
کاربر محترم *نظام ایده ها و نیازها*
با سلام و احترام
به منظور کمک به کاربردی نمودن دانش، تحقیقات و پارسا(پایان نامه و رساله) های دانشگاهی، پایش و پردازش نیازهای کشور، تعداد 11 نیاز مربوط به شرکت آلومینای ایران- جاجرم ثبت شده در سامانه نظام ایده ها و نیازها که در تاریخ 01/08/1402 به عنوان چالش هفته انتخاب شده اند به حضورتان ارسال می گردد. این نیازها جهت دریافت راهکار در حوزه ی فنی و مهندسی در لیست چالش های هفتگی دبیرخانه قرار گرفته است. لذا از پژوهشگران و محققین محترم دانشگاه/پژوهشگاه شما دعوت می شود پیشنهادیه خود را در قالب ایده در سامانه نظام ایده ها و نیازها ثبت نمایند.
در صورتی که تمایل به دریافت چالش هفته نظام ایده ها و نیازها دارید، درخواست خود را به شماره همراه 09020059788 پیامک یا به آدرس infonan.ac ایمیل نمایید.
با آرزوی توفیق روزافزون
نظام ایده ها و نیازها https://nan.ac
تلفن: 09020059788
تلفن: 36468114-071
رایانامه: infonan.ac
نشانی : شیراز، بلوار جمهوری اسلامی، خیابان جام جم، موسسه استنادی و پایش علم فناوری جهان اسلام(ISC)
کدپستی: ۹۴۱۷۱-۷۱۹۴۶
ساعت پاسخگویی: شنبه تا چهارشنبه 7:45 الی 11:45 و 12:45 الی 15:45

سامانه نان چیست
یکی از ایده‌ها و طرح‌های دولت سید ابراهیم رئیسی در وزارت علوم تحقیقات و فناوری، راه‌اندازی سامانه نان بود. سامانه‌ای که اسم کامل آن «نظام ایده‌ها و نیازها» است و آن را به اختصار «نان» می‌خوانند. آن‌چنان که ایده پردازان و طراحان این سامانه مطرح کرده‌اند، «نان» قرار است حفره همیشگی میان صنعت و دانشگاه را پر کند و فرصتی برای استخدام و جذب نیروهای نخبه، خلاق و باسواد دانشگاهی پدید بیاورد.

در پاسخ سؤال سامانه نان چیست و توصیف آن آمده است که این سامانه قصد دارد تولید در ایران را به سمت نیازمحوری پیش ببرد و برای این کار باید شکاف قدیمی و عمیق میان صنعت و دانشگاه را پر کند. برای پر کردن این شکاف، سامانه نان به‌عنوان یک حلقه واسط به میدان آمده تا در آن، مطابق نیازهایی که اعلام می‌شود، ایده‌هایی برای حل مسئله از سوی متخصصان و پژوهشگران ارائه شود و به این ترتیب، در یک بازی دو سر بُرد، هم محصول موردنیاز تولید شود و هم پژوهشگران خلاق و صاحب ایده جذب فضای صنعتی و تولیدی کشور شوند. به‌صورت خلاصه و آن‌چنان که این سامانه خودش را تعریف می‌کند، «سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) زمینه‌ای برای ارتباط نیازهای مختلف با تحقیقات و مراکز تحقیقاتی کشور است. متخصصان می‌توانند نیازهای خود را در حوزه‌ها و سطوح مختلف اجتماعی و صنعتی در این سامانه ثبت کنند. همچنین مشوق‌های علمی برای مراکز دانشگاهی فعال در سامانه در نظر گرفته شده است. این سامانه از سه مرحله تشکیل شده: ۱- ارائه ایده و نیاز ۲- محصول ۳- اشتغال دانش‌بنیان.»

برای بازدید از این سامانه روی لینک زیر کلیک نمایید:



 

به اطلاع می رساند ، به منظور کمک به کاربردی نمودن دانش، تحقیقات و پایان نامه و رساله های دانشگاهی، پایش و پردازش نیازهای کشور، مشارکت عموم متخصصین جامعه در حل مسائل و استفاده از ظرفیت¬های گسترده موجود در کشور، در کلیه سطوح و تکمیل زنجیره ایده تا تجاری سازی نوآوری ها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات،  تعداد 14 نیاز ثبت شده در سامانه که در تاریخ 04/04/1402 به عنوان چالش هفته انتخاب شده اند تقدیم می گردد. این نیازها جهت دریافت راهکار در حوزه های موضوعی فنی و مهندسی(مهندسی برق، مهندسی نساجی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی مواد و مهندسی پلیمر) و شیمی(شیمی کاربردی) در لیست چالش های هفتگی دبیرخانه قرار گرفته است. جهت دریافت راهکار در لیست چالش های هفتگی دبیرخانه نان از پژوهشگران و محققین محترم دانشگاه/پژوهشگاه شیراز دعوت می شود علاوه بر تعامل با سامانه نان و پاسخگویی به نیازهای مطرح شده، نسخه ای از تعاملات فی‌مابین را از طریق آدرس ایمیل ICOSHIRAZU.AC.IR به مدیریت امور فناوری و طرح های کاربردی دانشگاه اطلاع رسانی فرمایند

لینک چالش هفتگی "نان"












 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1297 بار   |   دفعات چاپ: 73 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر