پیام رئیس دانشکده شیمی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

 | تاریخ ارسال: 1402/7/4 | 


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

دانشگاه محل رشد علمی و جایگاه انسان سازی و پرورش انسان‌ها و تحویل آنها به جامعه است. دانشگاه، نقطه‏ اساسی هر جامعه و کشوری است. اگر دانشگاه اصلاح بشود، آینده‏ آن جامعه اصلاح خواهد شد.
مقام معظم رهبری

🟢➖آغاز هر سال تحصیلی نویدبخش دنیای شیرین آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان است.

🔴➖روز اول مهر، روز ورود به دنیای بی پایان دانایی و خرد است. روزی که انسان را از تاریکی‌ها و ناشناخته‌ها به دنیای روشن آگاهی و بینش هدایت می‌کند و یافته‌های بشری را به او می‌آموزد.

🟣➖تقارن هرساله آغاز سال تحصیلی جدید با شروع هفته دفاع مقدس، پیام آور، آزادگی، ایثار و فداکاری برای رسیدن به اهداف متعالی و حیات بخش اسلام است.  یادآور جوانانی از این مرز و بوم که دست از مکتب و درس کشیدند تا حافظ ارزش های انقلاب و مدافع آب و خاک ایران زمین باشند.

خداوند در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده و در آیه ۱۱ سوره مجادله بر اهمیت علم، برتری علما و رفعت مقام آنان تصریح نموده و فرموده است:
یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ‏؛ خداوند کسانی را که ایمان آورده‏‌اند و کسانی را که علم به آنان داده شده است درجات عظیمی می‏‌بخشد.

🟢➖اینگونه است که علم‌آموزی و کسب دانش، معرفت  و فضیلت های اخلاقی همچون تکلیفی بر عهده انسان قرار می‌گیرد تا به وسیله آن به کشف حقایق و حقانیت بپردازد و شکرگزار نعمت‌های زیبای خداوند باشند.

🔴➖ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، به اعضای محترم خانواده بزرگ دانشکده شیمی، اساتید ارجمند، دانشجویان عزیز و کوشا و کارکنان پرتلاش، امیدوارم بتوانیم دست در دست هم با استفاده از همه فرصت های آموزشی، ظرفیت ها و استعدادهای دانشجویان جوان، سالی پربار و ثمربخش را آغاز نمائیم.

 
مجید ماستری فراهانی
رئیس دانشکده شیمی









 

 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1286 بار   |   دفعات چاپ: 73 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر